Fucking WRT

Fucking WRT

Mocsok egy dög ez az android, ha reklámokról van szó...

2016. március 31. - Hóhér az utolsó barátod

Persze én vagyok a hülye, mert nem gondolom végig, hogy mit tehetnék a reklámok ellen...
A történet röviden: beraktam (már többször is próbálkoztam vele) egy squid proxy-t, abban beállítottam egy szép kis listát a nemkívánatos reklámoldalakkal (mopubs.com, crashlytics.com - ez utóbbi nem is tudom, valójában mit csinál, de valami adatgyűjtő szemét, googleads.g.doubleclick.net, facebook oldalak stb.), hogy ez majd jól szűri a reklámokat.
Úgy általában nem lennék reklámellenes, de amikor hónapokon át a pofámba tolnak az applikációk olyan "hirdetést", hogy "Vírusos a mobilod, 5 vírust találtunk rajta, sürgősen töltsd le a víruskeresőnket"... na ott már végképp elszakadt a cérna. Legutóbb meg az androidos chrome szórakoztatott valami hasonlóval, de sokkal durvább formában, mert még a telefon vibrátorát is beindította és úgy dobott fel popup ablakot, hogy azok le voltak tiltva...
És akkor még nem említettem, hogy sok esetben a reklámszerverekről jönnek a vírusok.

Visszatérve az android vs. squid témára: szépen beüzemeltem, mobilon beállítom, hogy ezentúl irány a proxy, ha netet akarsz kedvesem, és látom is a logban a TCP_DENIED üzeneteket, de a reklámok valahogy mégis jönnek.
Kezdtem valakinek emlegetni a nőnemű felmenőit, meg azt a bizonyos testrészét, hogy azzal játsszon, ne velem... Hát a kis mocsok android van olyan pofátlan, hogy hiába állítok be proxy-t, ha azon keresztül nem tudja letölteni a reklámot/malware-t/stb., akkor szépen direktben kimegy a netre, nem foglalkozik a proxy-val... De kicsesztem vele egyelőre: en bloc letiltottam a mobilok IP tartományát a netről, csak a proxy-n át van esélyük kijutni, ott meg előbb-utóbb megfogom az összes ilyen szemetet.  Azért az már tényleg túlzás, hogy egész oldalas, az applikációt 100%-ban kitakaró hirdetéseken kell átverekedni magam, ha ki akarok szállni egy programból, miközben aktív a net... Ráadásul ezek többsége mindenféle szarok telepítésére akar rávenni. Na persze... meg a JQA az... :D

Ha valakit esetleg érdekel, squid3.conf-ba, valahova a többi ACL-ek elé kell egy ilyen blokk:
# AD Blocking
acl ads url_regex "/etc/squid3/adblock.txt"
http_access deny ads
deny_info TCP_RESET ad

Az adblock.txt-be meg egy lista a blokkolandó URL-ek nevével. Nagyon nem is kell regexp-t írni, ha csak domaint akarok letiltani, akkor elég az oldal neve (egy gáz van ezzel: ha valahol legális URL-ben szerepel, azt is le fogja tiltani, így azt hiszem, az olyan oldalak, mint a quttera.com és a sitecheck.sucuri.net sem fognak megjelenni, ha a proxy-n át próbálod ellenőrizni ezeket az oldalakat). Nálam most így néz ki az adblock.txt, amit a  teszthez gyártottam:
http://.*hit.gemius.pl/
http://.*adverticum.net/
http://www.google-analytics.com/
http://ads.mopub.com/
googleads.g.doubleclick.net
crashlytics.com
googleadservices.com

Persze majd átírom normálisabbra...

A bejegyzés trackback címe:

https://fuckingwrt.blog.hu/api/trackback/id/tr758549274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása